Presentation - Prinzen

Prinzen - Näsuddens O' Ein Prinze - är min lilla åring och även min gamla projekt ponny O' What Princess (Sessan) första avkomma. Sessan, som är en tysk ridponny, startade sin tävlingskarriär som 5åring och som 6åring gick hon felfria La rundor. Hon var en riktig liten gummiboll med fint steg och en otroligt bra hoppteknik! När det var dags att sälja skadade hon ena framknäet och fick istället starta sin karriär som avelssto hos Anneli på Näsuddens stuteri. Tråkigt då jag är säker på att hon med rätt ryttare skulle ha kunnat gå riktigt, riktigt långt i dom stora klasserna, trots sina ynka 134,9cm i mkh. Prinzens är den sista avkomman efter Morgan hingsten Red Commander 22.
Prinzen är sin mor upp i dagen (han låter till och med som henne när han gnäggar) och retar gärna gallfeber på matte så fort han får chansen ;) Han förväntas bli d-ponny och jag hoppas att han stannar där.

Kommentarer från er söta läsare.
» Stina

Kom på nu att jag glömde bort att du skaffat dig en blogg! haha. Men vad söt han är lilla prinsen!!!:)

2012-04-28 // 20:51:46
URL: http://sodressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback