Presentation - Movitz

Movits - MR Movitz - är min i år 3åriga russ hingst. Jag hade egentligen inte tänkt köpa någon mer häst utan tyckte att det räckte gott och väl med Alice och lillen som skulle komma direkt då han var leveransklar, men då Alices stallpolare skulle flytta och jag blev i desperat behov av sällskap åt damen hade jag inte så mycket till val, och tur var väl det, för denna ponny, som hade gått med sin mamma och syster på lösdrift hela (2 år) livet och aldrig ens haft en grimma på sig, har visat sig vara allt annat än en nitlott! Goare, klokare och stabilare ponny får man leta efter! Just nu går han någon gång ibland med min sambos lillasyster på ryggen utan några större krav, vilket föll honom helt naturligt från dag 1. När han inte rids arbetas han av mig från marken och är under inkörning, vilket inte heller varit några konstigheter. Dock börjar han nu fatta meningen med att vara hingst och blir mer och mer intresserad av Alice, så det börjar bli god tid att överväga om han ska få vara kvar som hingst eller bli bestulen på manligheten, och det lutar ganska starkt åt det sistnämnda då hans mamma ej är premerad . Förutom att vara totalt okomplicerad är Movitz en ponny som rör sig bra och har bra hoppteknik, så planerna är att han, tillsammans med sin ryttare, ska ut och visa upp sig på tävlingsbanorna. Det här är en ponny som jag kommer ha riktigt svårt att göra mig av med, om det skulle bli aktuellt, han är verkligen mattes lilla hjärtegull!

Kommentarer från er söta läsare.
» Ida

Sötnosen :)

2012-04-22 // 00:56:01
URL: http://www.manniminmanni,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback