Presentation - Alice

Alice, eller Munsboro Alice som är hennes fullständiga namn, är min första och dessutom den enda storhäst jag haft. Hon är 155 i mkh och är i år 19 (vilket man inte får säga högt för då gör hon allt för att motbevisa det!). Alice är en väldigt speciell dam som jag inte kunnat göra mig av med pga att det finns alldeles för starka band mellan oss, Alice har varit ute för ganska otrevliga saker och när hon väl började lita på mig (efter många om och men) gjorde hon väldigt klart för mig att jag var hennes, och hon var bara min. Alice är tävlad upp till 120 och vi har även startat någon lätt dressyrklass med halvtaskiga poäng, haha. När hon skulle fylla 18 fick hon gå i "tävlingspension", vilket jag fått ångra bittert, för hon är nu finare än någonsin - typiskt! Men som jag skrivit innan, denna sommar kommer hon mest troligt att få åka ut och gå några lätta klasser, just for fun! Finns så mycket mer att skriva om denna dam, men det kommer bli noveller och med tanke på att jag har bestämt mig för att bara skriva om hästarna så kommer det bli ganska mycket mer skrivet om min lilla tant! Next up - Movitz.

Kommentarer från er söta läsare.
» Ida

Sv: Precis ;)

2012-04-14 // 14:35:01
URL: http://manniminmanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback